Linnemann er 5. bedst i Europamesterskabet 2017.
Ulrik Linnemann og hans utrættelige mekanikere havde ”sidste dag på
kontoret” i 2017 udgaven af FIA Europamesterskabet for rallycross. I
denne sidste runde gæstede de den legendariske Estering i
Nordtyskland. Og som altid var der hård kamp om placeringerne -især
opløbet til det første hårnålesving på denne bane er berygtet for at
være særdeles spidsfindigt, og her er der altid hård kontakt imellem
de potente racecars. Netop dette sving havde en stor rolle i
weekendens race. Og det skulle vise sig at være alt andet end ”en
dag på kontoret” for Ulrik og hans team.
Inden afrejse til det Nordtyske var der ellers en lille, men ikke
umulig chance for at tilbageerobre en 3. plads i det samlede
mesterskab, og dermed hente medalje hjem til Danmark. Men sådan gik
det ikke.
Ulrik fik ellers en super start på weekenden med hurtigste tid i
Kvalifikationsheat Q1. Men herfra viste weekenden sig at være en
hård og barsk en af slagsen. I Q2 bliver Ulrik og Peugeot’en skubbet
ind i barrieren i opløbet til hårnålesvinget. Dette resulterer i et
knækket baghjulsophæng, samt et ødelagt bremsesystem. Det ødelagte
bremsesystem gør at Ulrik brager ind i muren for enden af svinget.
Bilen var i særdeles medtaget stand efter dette.
foto: Johnny Loix
På
mirakuløs vis får teamets mekanikere bilen klar til 3.
kvalifikationsheat, med en del skavanker. Men Ulrik formåede
alligevel at sætte konkurrenterne på plads med endnu en bedste
heattid i Q3.
I
Q4 sætter uheldet ind igen, idet forenden af bilen bliver påkørt på
på vej ind i det berygtede sving. Dette resulterer i et knækket
styretøj.
Med
2 bedste tider og 2 udgåede heat, blev det dog til en
semifinaleplads fra bagerste spor.
Ulrik kom bragende fra start i denne semifinale, og er næsten
igennem det famøse sving, da han endnu engang bliver ramt på
forhjulet og må udgå med knækket styretøj. Og dermed ender 2017
sæsonen brat for nordjyden, med en 5 plads i det samlede mesterskab.
Teamet og jeg er naturligvis en smule skuffede efter denne weekends
skader på bilen, kommer det fra Ulrik - men set i bakspejlet
formåede vi igen at drille alle de store fabriksteams med 2
hurtigste heat-tider - de kvitterede så med en særdeles hård
behandling til følge.
Vi
er og bliver "underdogs" i dette fine selskab af fabriksteams, men
vi er med til at flytte baren for hvad et privat-team kan præstere.
Og vi arbejder allerede nu hen imod en forhåbentlig ligeså spændende
2018 sæson som den vi lige har været igennem!
Tak
til alle der har fulgt, og støttet teamet og jeg i 2017 - vi ses i
2018, kommer det afsluttede fra Ulrik.
|