Støvet har for længst lagt sig på de Europæiske
rallycrossbaner. Og efter en forrygende sæson kan 23 årige Ulrik
Linnemann se tilbage på hans bedste rallycross-år i hans karriere.
I det tidlige forår meldte rallycrossteamet i
en pressemeddelelse ud at ”Det er nu eller aldrig”
Ambitionerne var høje, målet var en top 5
placering i det samlede FIA Europamesterskab. Og det viste sig at
teamets anstrengelser gav pote. Den flotte sølv pokal pryder lige nu
værkstedet i Skivum.
Det er helt vildt at vi har gjort det, kommer
det fra en smilende Ulrik. Vi havde sat en målsætning der var
relativt høj, set i forhold til de midler vi havde til rådighed - og
indrømmet… på det givne tidspunkt var jeg måske lidt i tvivl om det
overhovedet kunne lykkedes. Dog vidste jeg at vi havde et langt
bedre setup på bilen end i 2010, hvor vi endte på en 10. plads. Men
at vi skulle ende på en 2. Plads var ikke noget jeg turde spå om,
kommer det fra Ulrik, der beskedent giver hans team og sponsorer en
kæmpe del af æren. Det kan godt være at jeg er den centrale person i
Linnemann Motorsport, men folkene omkring mig har afleveret et
formidabelt stykke arbejde, og har serviceret mig og bilen over alt
i Europa, så det hele er gået op i en højere enhed. Uden mine
trofaste mekanikere, og sponsorer havde vi ikke kunnet lave det
bedste danske resultat i rallycross, og kunnet vise det danske flag
på anden højest e placering i 2011.
At der er folk der yder så stort et engagement,
og bakker mig op på en sådan måde, får mig som kører, til at
præstere det bedste.
Sæson 2012:
Det halve af de vundne pokaler i motorsport er
som bekendt vundet hjemmefra, i form af god forberedelse og
planlægning. Så på nuværende tidspunkt er Ulrik i gang med at få de
økonomiske ting på plads til 2012 sæsonen. Budgettet er lagt fast,
og vi kæmper med at få midler til igen at kunne deltage i alle 10 EM
afdelinger i 2012, og vi håber at det kan lykkes, kommer det fra
Ulrik
Den erfaring vi har fået i løbet af de sidste
par år, gør at vi præcis ved hvad der skal til for at gøre sig
gældende i toppen af ERC. Den økonomiske del vægter selvfølgelig
rigtig højt, da det er en dyr sportsgren vi har med at gøre. På den
mekaniske side er der nogle spændende forbedringer der skal tilføjes
på Peugeot raceren, som vil gøre at vi kan barbere nogle 10´ende
dele af omgangstiderne. Derudover er der den fysiske del. Det er
selvfølgelig mest optimalt at min kropsvægt er så lav som
overhovedet muligt, helst omkring de 70kg. Så det bliver til et par
løbeture hver uge. Til sidst skal der sørges for at man ikke bliver
”rusten” altså mister den indre fart som man kalder det. Derfor har
jeg blandt andet prøvekørt en legend car på padborg pak. Derudover
sørger jeg for at sætte mig bag rattet i en gocart med jævne
mellemrum, for at opretholde formen. Så hvis der er nogen der vil
udfordre mig, må d e endelig sige til, kommer det fra EM 2´eren
Hele teamet er 100% opsat på at 2012 sæsonen
bliver ”året” hvor de står øverst på podiet. Og er igen klar til at
arbejde hårdt og målrettet frem imod endnu en topplacering i
super1600 klassen.
I begyndelsen af januar skal Ulrik til Riga i
Letland for at modtage sin officielle FIA medalje som bevis på den
flotte 2.plads i 2011. Rallycross-info følger arrangementer og
leverer billeder fra overrækkelsen.
|